Saturday, June 18, 2011

Mula nampak perubahan

Masuk hari nie, dah 17 hari saya diet. Sejak hari isnin lepas saya langsung x sentuh nasi dan hari nie genablah seminggu saya xmakan nasi. Walaupun berat badan turun 1 kg jer, tapi Alhamdulillah saya rasa banyak perubahan dah berlaku. Badan saya dah kembali segar semula dan xmudah mengantuk lagi. Otak pun macam dah xlembab dah dan saya dah boleh tumpukan perhatian pada semua keja.

Saya juga ader perasan, sejak saya start aerobik semula, badan saya nampak makin kecik dan agak Fit. Alhamdulillah...suka betul saya. Kaki pun dah xsakit sangat bila berjalan dan saya makin rajin untuk bergerak. walaupun baju nampak menggeleber sebab badan dah fit sket, tp xpelah...bila berat dah jadi 60kg ke bawah nnt, bolehlah bel baju baru selai dua. xleh beli banyak2, takut nnt biler dah betul2 kurus, saper nak paki bju yg beso tuh..hehehhe..

Letih betul mulut biler kena kunyah slad. kruk krak..kruk..krak..bunyinyer.. tapi salad nie bg cepat kenyang laa. bila start makan, saya akan mulakan dengan makan sayur2 dahulu, buah dan kemudian barulah makan berprotein atau berkarbohidrat. Dengan makan camnie, saya cenderung untuk amik makanan yg last tu sket jek sebab dah penat mengunyah sayur dan perut pun dah rasa penuh. Skang nie, saya cuba makan perlahan2 supaya cepat rasa kenyang dan cepat rasa bosan. biler bosan kita akan makan sket shj. hikhikhik...baik punya strategi.

Ah! masa makan tengahari skang. Jom Makan!~

Hari diet ke: 17
Menu: sarapan- salad+ donat+ susu
           makan tghr- Ikan bkr seekor+ sup sayur lada hitam
           makan ptg- sup sayur lada hitam
Aktiviti: duduk ats kerusi wat keja. jalan2 dalam rumah. main bola jaring ngan cik F.

No comments:

Post a Comment