Saturday, June 18, 2011

Home Alone....

Masuk hari nie, dah 2 hari saya tinggal sorang2 jer kat rumah oren. Semua PRO lain balik kampung. Sunyi x usah cakaplah, bosan giler giler...xder saper nak dengar saya berceloteh. Try cakap ngan dinding laa...

Saya: "Hye dinding!~ wat per tu?" (Dengan muka penuh harapan)
Dinding : "............................."
Saya: "Jom main bola nak?" sambil bawa bola dan lempar pada dinding
Saya: "Wah! pandai gak ko main bola yer dinding?" (sebab bola tu melantung balik pada saya)
Dinding: "..................................."
Saya: Dinding, sunyi x? aku sunyi laa...."
Dinding: "Meowwwwwwwwww!!!!'
Wuaaaahhhhhhhhhhhhhh!!!! Apocot mak ko! dinding bercakap dan suaranyer cam kucing!!! Amazing!!!!!!
Tiba2....kuar si Dora terhegeh2 dari dapur sambil mengiau2..
laaa...minah nie rupanyer, ingatkan dinding yang bercakap tadi. Cis! taik kuda sungguh Dora nie. Tapi, nasib baik gak Dora datang, klu x lama2 aku ckp ngan dinding, 2-3 hari nnt dah layak daftar masuk wad bahagia. NO! Nehii...xmau!!!!~

Hari nie kesihatan x mengizinkan jd xboley aerobik. Nak wat keja pun xselesa bila badan xsihat nie. Cik y pernah ckp sebelum blk kampung " kak sejay boleh laa writing, xde org nie mesti dapat fokus"  huuuu....Fokus penamanyer cik Y? asyik rasa nak tido jek sebab xde gangguan laen. Smlam paksa gak diri wt keja sampai pg..hehehe...tu yg xsihat tuh. tp sket jelh gerak, idea xder. Haih...tiba2 ingt pesanan supervisor "siti Nurhaliza.. (dia sajer2 wat2 lupa nama saya) awak mesti banyak membaca baru dapat byk idea, baru boleh wat draf yang menarik." Okeyyy!! Jom membaca! Jom! Jom!........baca....baca....baca...ZzzzzzzZzzzzZzzzzzz (selepas 5 minit)..

Haa...nie ader citer saspen...Pagi tadi ader sorang laki (remaja...xpernah tengok) yang mencurigakan berbasikal depan rumah dan asyik jengok2 rumah oren. Panjang betul tengkuk dier menjengok. Dia pusing ngan basikal sambil mata melilau2 dan xlekang dari rumah oren, Kebetulan time tu saya tengah jalan2 tawaf keliling rumah. Biler jer nampak muka saya dia terus lari. Aper? buruk ker muka saya nie sampai dia lari mencicit?...Hurmmmm....
Hoi! hoi! Scary laa... "Ya Allah! lindungilah aku dan seisi rumah ini dari sebarang kejahatan dan bencana. Hanya pada-Mu lah aku berlindung. Amin~"

Kena jaga2 nie...bimbang gak. Kalau stakat masuk curi spender boleh tahan lagi, tapi kalau masuk nagn parang dan amik barang2 berharga lain...huuuuih...simpang malaikat 44. Mintak jauh laaaaaa~
Apa?...sedia perangkap? Hamboiiiii!!!~.... Sayaer nie bukannyer seterer watak dalam citer Home Alone tuh. lagipun lupa dah taktik budak home alone tuh guna nak tangkap penjahat...ermmm...lupakan...

Huuuu...lebatnyer hujan malam nie...biler mau berhenti nie? jangan banjir yer....jenuh lak saya nak bersampang sorang2 klu tiber2 banjir. Hurmmmm,,,,kena berhenti menaip skang... sambung wat keja..
Hip! hip! Hip! Buat Kerrrjaaaaa!!


No comments:

Post a Comment